Jaka jest historia Victoria's Secret, najsłynniejszej bielizny na świecie?
Niejednokrotnie za wielkim sukcesem i niejedną fortuną stoją jakieś tragedie. Niejednokrotnie zapłatą za powodzenie w życiu zawodowym jest poświęcenie życia osobistego. Niejednokrotnie ktoś, kto zdaje się na zewnątrz gigantem, wewnątrz jest cierpiącym nieszczęśnikiem. Czy ta charakterystyka odpowiada na pytanie, co przytrafiło się założycielowi marki Victoria's Secret? Sprawdźmy, jakie są kulisy powstania tej ekskluzywnej bielizny.
Victoria's Secret — Historia powstania marki
Bielizna stanowiła przez wiele lat temat tabu i niekoniecznie kojarzyła się z seksapilem. Młody Roy Raymond chciał kupić bieliznę w prezencie dla swojej żony. Wszedł do butiku, ale miał olbrzymi kłopot z wyborem i zakupem. W dużej mierze było to spowodowane onieśmieleniem ekspedientek, a sam asortyment nie był zbyt interesujący. Roy pomyślał o stworzeniu butików z bielizną, które będą miejscem, gdzie równie dobrze czuć będą się Panowie oraz Panie. Sama nazwa marki odnosi się do angielskiej królowej Wiktorii. Intencją Raymonda było uzmysłowienie każdej kobiecie, że bez względu na swój status materialny i społeczny, może mieć przepiękną bieliznę. Wnętrze pierwszego butiku, otworzonego w 1977 roku w miejscowości Stanford, było umeblowane w stylu nawiązującym do wiktoriańskiego. O komfort Panów zadbano nie tylko przez design, ale również przez kontaktowe ekspedientki. W odróżnieniu od dotychczasowych kanonów chętnie tłumaczyły mężczyznom wszystkie zawiłości.
Oszałamiający sukces Victoria's Secret i upadek jej założyciela
Pierwotnie nic nie wskazywało na fenomenalny sukces, który osiągnęła marka. Po pierwszych tryumfach nadeszły gorsze lata. Być może problemem było skoncentrowanie się na męskiej klienteli, bez dbałości o towar. Damska bielizna powinna urzeczywistniać marzenia kobiet. Na tym skoncentrował się drugi właściciel Victoria’s Secret – Leslie Wexner. Zdolny biznesmen kupił firmę w 1982 roku za jedynie milion dolarów. Zmiana polityki firmy była istnym strzałem w dziesiątkę. Niestety Rayowi Raymondowi dalej się nie układało, ogłosił bankructwo kolejnej firmy, rozpadła się jego rodzina. Ostatecznie, w 1993 roku popełnił samobójstwo.
Wpływ pokazów mody na rozpoznawalność marki Victoria's Secret
Właściciel Victoria’s Secret postawił na bardziej kobiecy wystrój sklepów. Niemniej jednak kluczem do sukcesu okazały się wzięte modelki noszące bieliznę marki. Gwiazdy przyniosły Victoria’s Secret duży rozgłos oraz astronomiczny sukces. Podtrzymywany jest on dzięki dorocznym pokazom kolekcji. „Victoria’s Secret Fashion Show” po raz pierwszy zorganizowane zostały w 1995 roku. 4 lata później pokaz został wyemitowany na żywo w telewizji oraz wyświetlony na Times Square w Nowym Jorku. Tym sposobem seksowna bielizna na stałe zagościła w świecie mody.
Pokazy mody, na które czekano z niecierpliwością, stały się obok bielizny istotną częścią wizerunku firmy. Gwiazdy muzyki światowego formatu i przede wszystkim zachwycające modelki, prezentujące bieliznę, każdego roku wzbudzały niebywałe emocje. Kultowe Aniołki Victoria’s Secret pozostają niezapomniane. Stać się jedną z nich dla niejednej modelki to szczyt kariery i niebywały prestiż. Dlatego niejednokrotnie okupiony wieloma wyrzeczeniami, ale to już inna historia.